איזה סוגי מחברים לזכוכית קיימים ואיפה קונים?

אחד האלמנטים העיצוביים הפופולריים ביותר בעולם הארכיטקטורה המודרני הם מעקות זכוכית. ניתן לראות שימוש בזכוכית במקומות שונים ומגוונים כגון בתי מלון, קניונים, שדות תעופה, משרדים, בריכות ובתים פרטיים והם חלק אינטגרלי מהעיצוב של מקומות אלה. מעקות הזכוכית מספקים מראה אלגנטי ושקוף שנותן מענה מתאים גם להיבטים הפרקטיים וגם להיבטים האסתטיים של המבנה.

יחד עם זאת, על מנת להתקין דלתות ומעקות זכוכית בצורה בטיחותית ונכונה יש להשתמש בסוג מיוחד של מחברים לזכוכית אשר יוצרו במיוחד לשם כך. מחברים אלו מספקים יציבות מבנית למעקה או לדלת ובלעדיהם הזכוכית לא תוכל לעמוד בתנאים הסביבתיים ולא תשמור על עמידות לאורך זמן.

 

מה זה מחברי זכוכית ולמה הם משמשים?

כל איש מקצוע יודע שעל מנת לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, יש להשתמש בציוד ההתקנה וההרכבה הנכון. חומרים שונים דורשים ציוד שונה ואמצעי התקנה שונים ולכן, חשוב להכיר את חומרי הבנייה ולהתאים להם את הציוד הנלווה המתאים.

 

מחברי זכוכית או בשמם הנוסף, מחזיקי זכוכית, הם סוג של צירים שמתאימים לחיבור של משטחי זכוכית אשר משמשים כדלתות, מעקות, ארונות תצוגה וכדומה. ישנם סוגים שונים של מחברים שנבדלים זה מזה בסוג החיבור ובעיצוב שלהם. יש מחברי זכוכית שמשמשים לחיבור בין זכוכית לזכוכית, למשל כמו שניתן לראות כאן בפתרונות גידור לבריכות ויש מחברים שמחברים בין הזכוכית לקיר, כמו למשל בחיבור של דלת זכוכית.

המחברים, כמו שאפשר להבין משמם, משמשים לחיבור משטחי זכוכית. הם מגיעים במגוון צורות, כמו מחבר עגול או מחבר מרובע ובמגוון זוויות שנעות בין 90 ל- 180 מעלות. המחברים מתאימים בדיוק לעובי של הזכוכית ונועדו להבטיח שמחיצת הזכוכית תישאר יציבה ועמידה לאורך זמן, ללא שחיקה או שברים.

 

סוגים של מחברי זכוכית

ישנם סוגים שונים של מחברי זכוכית בשוק שנבדלים זה מזה על פי התפקיד אותו הם ממלאים. ההבדלה הראשונה היא בין מחבר זכוכית שמחבר בין שתי זכוכיות לבין מחבר זכוכית שמחבר בין הזכוכית לאלמנט אחר כמו קיר, רצפה, תקרה, עמוד או צינור.

לחיבור בין שתי זכוכיות, ניתן להשתמש במחבר חביקה או מחבר מפרקי שמאפשר חיבור דו-צדדי. מחבר חביקה יגיע לרוב בזווית 90 מעלות לחיבור זוויתי בין שתי זכוכיות או בזווית 180 מעלות לחיבור ישר בין שתי זכוכיות, אך קיימים גם מחבקים פרקיים או ציריים שמאפשרים חיבור בזוויות שונות. כמו כן, המחבר יכול להגיע בגרסה שמתיישבת בחלק העליון של הזכוכית או בגרסה שמתיישבת בין הזכוכיות לאורך אחת הפאות שלהן.

סוג מחבר המשמש לחיבור בין הזכוכית לקיר הוא מחבר שנקרא מנט. המנטים הם תופסנים ממתכת שמותקנים לאורך מעקה זכוכית ומחברים אותו בצורה יציבה לקיר תוך שמירה על מראה מינימליסטי ונקי, ללא שימוש בעמודים וברזלים גסים.

 

טיפים לקניית מחברי זכוכית

כאשר ניגשים לקניית מחברי זכוכית יש לקחת בחשבון את השימוש שנעשה בהם בהרכבת המוצר הסופי. כך תוכלו להתאים את המחבר הנכון לביצוע העבודה בצורה הטובה ביותר.

כאשר משתמשים בזכוכית, חשוב על אחת כמה וכמה לבצע התקנה יציבה בעזרת מחברים מתאימים על מנת להימנע משברים. מחברי זכוכית יהיו תמיד מחברי מתכת, כאשר לחלקם יחוברו תופסני פלסטיק או סיליקון שימנעו את השחיקה בין שני האלמנטים המתחברים – הזכוכית והמתכת.

כמו כן, מחברים שיהיו חשופים למים, כמו למשל מחברים לחיבור מעקות בריכה, רצוי שיהיו מפלדת אל חלד או נירוסטה על מנת למנוע חלודה. בתוך הבית, במקומות שאינם חשופים למים או אדים, ניתן להשתמש במחברים מחומרים אחרים כמו פלדה, פליז או ברונזה.

שיקול נוסף בבחירת מחברים הוא כמובן אסתטי. ניתן לקנות מחברים מחומרים שונים ובגימורים שונים על מנת לשוות למבנה הזכוכית את המראה המחמיא ביותר. בשוק קיימים מחזיקי זכוכית בגימור מבריק או מט ובצבעים מתכתיים שונים כמו זהב, כסף, ברונזה ועוד.

מחברי זכוכית אמנם נראים קטנים ופשוטים אך הם חיוניים להתקנה בטיחותית ואיכותית של דלתות ומעקות זכוכית. אנחנו בחברת טיפטרוניק פתרונות הנדסה מייבאים ומשווקים בלעדית מחברי זכוכית ומוצרי פרזול מהחברות הבין-לאומיות המובילות בתחום. עם ניסיון של שנים ומחויבות לאיכות ללא פשרות, אנחנו עומדים לרשותכם במתן הפתרונות ההנדסיים המתאימים ביותר עבורכם. לצפייה בקטלוג המוצרים שלנו לחצו כאן

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן