מעקות זכוכית למרפסות

מעקות זכוכית למרפסות הם אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בעולם העיצוב בשנים האחרונות. עם זאת, כשמדובר במרפסות, העיצוב הוא רק עניין שולי. מעקה למרפסת הוא עניין בטיחותי מהותי, וככזה, חשוב להקפיד שהוא נבנה על פי התקנים של מכון התקנים הישראלי, על ידי אנשי מקצוע מומחים. למעשה, התקן הישראלי מחייב שהתקנתו של מעקה או מסעד תתוכנן על ידי אדריכל, מהנדס או הנדסאי.

הבעיה היא שבפועל, מתקינים רבים אינם מקפידים על כך. כך נוצרים כשלים רבים בהתקנת מעקות שמסכנים את בטיחות הדיירים בצורה מהותית. בעלי המקצוע לא תמיד מקפידים על התקנים הישראלים, וצריך לוודא שההתקנה מתבצעת על פי התקן ובצורה המקצועית ביותר שניתן. מעקה הזכוכית באופן ספציפי הוא אמנם מוצר יפה ואסתטי, אבל הוא דורש תקני בטיחות מחמירים יותר בהתקנה ובמוצר עצמו.

יש שלושה קריטריונים מרכזיים שחשוב להקפיד עליהם בהתקנת מעקה זכוכית למרפסת. גובה המעקה, הזכוכית עצמה וחוזק המעקה:

ראשית, גובה המרפסת בבנייני מגורים חייב להיות 105 סנטימטרים לפחות. המרווחים בין רכיבי המעקה צריכים להיות קטנים מ-10 סנטימטרים ואסור שהמבנה של המעקה יאפשר לטפס עליו.

שנית, הזכוכית צריכה להיות זכוכית בטיחות רבודה בלבד, שמיוצרת על ידי הדבקת שתי שכבות זכוכית עם שכבת פלסטיק ביניהן.

שלישית, המעקה חייב להיות חזק. חוזק המעקה תלוי בגובו לעומת העובי שלו. לכן, פעמים רבות בתהליך הגבהת מעקה זכוכית יש לעבות את המעקה עצמו כדי לחזק אותו. כשמדובר על הגבהת מעקה מרפסת מחיר בדרך כלל גבוה יותר עבור מעקה זכוכית עקב סיבה זאת.

כשמדובר על מעקה למרפסת מחיר תלוי גם באביזרים הנלווים. גם על האביזרים הנלווים מוטלים תקנים מסוימים שמטרתם לוודא שהמעקה חזק ובטיחותי ואינו מסכן את הדיירים והאנשים השוהים במרפסת. חברת טיפטרוניק משווקת מעקות משולבות זכוכית ומעקות משולבות תאורת לד, כמו גם אביזרים נלווים להתקנת מעקות באיכות בלתי מתפשרת ובכפיפות לתקנים הישראלים.

לפרטים נוספים פנו אלינו או עיינו בקטלוג המוצרים של חברת rinox גרמניה באיכות פרימיום ובתקן אירופאי

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן