מעקות ומאחזי יד

מעקה בטיחות – פונקציונליות לצד אסתטיקה

אם אתם בעיצומו של פרויקט הכולל גרמי מדרגות, אתם ודאי יודעים כי בטיחות המשתמשים היא בעלת חשיבות עליונה. בשל כך, מעקות ומאחזי יד למדרגות ממלאים תפקיד חשוב במתן תמיכה, יציבות ותחושת ביטחון. יש לציין כי מעבר לפן הבטיחותי, מעקות משמשים כאלמנטים מעוצבים אשר יכולים לשפר את האסתטיקה בחלל. מהם היתרונות של מעקות בטיחות? איך לבחור מעקה בטיחות? כל התשובות במאמר זה. 

מהם היתרונות של מעקה הבטיחות?

ניתן לומר כי לרוב, מעקה בטיחות הוא פריט חובה בחללים בהם ישנם גרמי מדרגות. הנה מספר יתרונות משמעותיים לפריט זה: 

  • בטיחות ויציבות –המטרה העיקרית של מעקות היא לשפר את הבטיחות בעת עלייה או ירידה במדרגות. המעקה, מספק אחיזה בטוחה וכך מונע החלקות, נפילות או תאונות. מובן כי המעקה נועד לכולם, אך הוא משמש ככלי תומך ויציב, במיוחד עבור ילדים, קשישים ואנשים עם בעיות ניידות. למעשה, מעקה בטיחות מפחית את הסיכון לפציעות ומעודד את הביטחון העצמי בשימוש במדרגות.
  • נגישות – באמצעות מעקה הבטיחות, גרם המדרגות הופך לנגיש יותר עבור כולם. המעקה מסייע לאנשים עם מוגבלות, ומקל עליהם לנווט במדרגות באופן עצמאי. ניתן לומר כי התקנת מעקות, יוצרת סביבה מסבירת פנים לאורחים ובני משפחה עם צרכים מגוונים.
  • עמידה בחוקי בנייה – חשוב לציין כי חוקי בנייה ותקנות רבים מחייבים התקנת מעקות למדרגות, במיוחד במבני ציבור או בחללים מסחריים. לכן, שילוב מעקות העומדים בדרישות אלו מבטיח ציות לחוק. 
  • סגנון ואסתטיקה  – חשוב לזכור כי מעקות הבטיחות לא משרתים רק מטרה פונקציונלית אלא תורמים לעיצוב החלל. המעקה יכול להיות אלמנט דומיננטי בחלל או אלמנט עדין המשלים את העיצוב שמסביב. יש לציין כי כיום מעקות בטיחות מגיעים במגוון רחב של עיצובים, חומרים וגימורים שונים. מקלאסי ואלגנטי ועד מודרני ומינימליסטי, ישנן אפשרויות שיתאימו לחללים שונים ולסגנון האישי שלכם. 
  • התאמה אישית ופתרונות מודולריים – ניתן להתאים את המעקה כך שיתאים לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלכם. בין אם יש לכם גרם מדרגות ישר או עיצוב ספירלי – אנשי מקצוע מציעים פתרונות מודולריים שניתן להתאימם לדרישות הייחודיות שלכם. מעקה מודולרי מיועד להתקנה קלה וניתן להתאמה או הרחבה לפי הצורך, לכן מדובר בבחירה פרקטית לחלל שלכם.
  • עמידות גבוהה – מעקות בטיחות עשויים בדרך כלל מחומרים עמידים כמו נירוסטה, אלומיניום או עץ איכותי. חומרים אלו ידועים בחוזקם, באורך החיים ובעמידותם בפני שחיקה.
  • תחזוקה קלה – לרוב, מעקה בטיחות דורש תחזוקה קלה הכוללת ניקוי ובדיקה תקופתית כדי להבטיח את תקינותו. 

איך לבחור מעקה לגרם המדרגות? 

אם אתם מחפשים מעקה למדרגות בחלל שלכם, תשמחו לגלות כי ישנן אפשרויות רבות. אך, כדי לא להתבלבל מההיצע, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה: 
  • חומר – מעקות בטיחות מגיעים במגוון חומרים, כמו עץ, זכוכית, נירוסטה, שילוב של תאורת לד ועוד. מובן כי לכל חומר ישנם מאפיינים ייחודיים משלו. קחו בחשבון גורמים כמו עמידות, דרישות תחזוקה ואסתטיקה. כדאי לבחור במעקה עשוי חומר המשלים את העיצוב הקיים ומתאים לצרכים האישיים שלכם.
  • עיצוב וסגנון – כאמור, עיצובי מעקה יכולים לנוע בין פשוטים ומינימליסטיים עד מורכבים ומעוטרים. לפני שאתם בוחרים מעקה, התבוננו בחלל שלכם ובדקו איזה מעקה ייצור הרמוניה וישתלב בצורה הטובה ביותר.
  • תקני בטיחות – ודאו שהמעקה שאתם בוחרים עומד בתקני הבטיחות ובחוקי הבנייה. בחרו במעקה חזק, בעל אחיזה נוחה אשר יספק תמיכה טובה. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון את המרווח בין המעקות, זאת בכדי למנוע סכנה בקרב ילדים.
  • תחזוקה ועמידות – קחו בחשבון את דרישות התחזוקה ואת העמידות של החומר ממנו עשוי המעקה. בחרו מעקה המתאים לאורח החיים ולתחזוקה שלכם.
  • התקנה מקצועית – על אף שחלק ממעקות הבטיחות ניתנים להתקנה עצמאית, מומלץ להזמין איש מקצוע להתקנה נכונה. כך, תוכלו להיות בטוחים כי המעקה מחובר היטב ועומד בכל דרישות הבטיחות.

רוצים להתקין מעקה בטיחות בגרם המדרגות בחלל שלכם? הגעתם למקום הנכון! טיפטרוניק פתרונות הנדסה בע״מ היא חברה המובילה בתחומה ביישום פרויקטים מורכבים בארץ ובעולם. חדשנות ויצירתיות הם חלק בלתי נפרד מאבני הדרך המאפשרים לנו להישאר תמיד כחוד החנית בשוק המשתנה.

כלומר, המערכות משלבות טכנולוגיה מתקדמת, חכמה וידידותית המבטיחה אמינות לאורך שנים. איכות המוצרים עומדת בכל הסטנדרטים הגבוהים בעולם וכן בדרישות התקן המחמירות. בין היתר, אנו מתמחים ביבוא, שיווק והתקנה של מנגנונים לדלתות הזזה אוטומטיות , מוצרי פרזול לזכוכיות, מעקות משולבות זכוכית ועוד. בנוסף, אנו מתמחים בתיקון כל סוגי המנגנונים וברשותנו מערך של חלקי חילוף.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה בטלפון 04-8214001 או במייל info@tiptronic.co.il . לפרטים נוספים לחצו כאן.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן