כל מה שצריך לדעת על מרפסת עם מעקה זכוכית

כל מרפסת צריכה מעקה למניעת נפילות ושמירה על בטיחות הדיירים, אבל מרפסת שצופה לנוף יפהפה לא שווה הרבה עם מעקה המרפסת חוסם את הנוף. זוהי אחת הסיבות לפופולריות העולה של מרפסות עם מעקה זכוכית.

מעקה זכוכית הוא אלמנט עיצובי מתוחכם ואלגנטי שמאפשר מקסימום הנאה מהנוף הנשקף מהמרפסת וניצול מירבי של אור השמש. למרות האמונה הרווחת, מעקה זכוכית מאיכות טובה הוא בטיחותי לא פחות מכל מעקה אחר ויכול לשמש כמעט בכל סוג מרפסת.

במידה ואתם שוקלים לבנות או לשפץ מרפסת ותוהים איך אפשר לשלב זכוכית בעיצוב הסופי בצורה יעילה ובטוחה, המאמר הבא מכיל את מה שתצטרכו לדעת על מנת לבחור את העיצוב המתאים ביותר לבית שלכם.

 

מה זה מעקה זכוכית

ראשית, יש להבין מהו מעקה זכוכית למרפסת. מעקה זכוכית הוא משטח או משטחים רבים של זכוכית שיוצרים תיחום של שטח המרפסת לצרכים בטיחותיים. על פי תקן 1142 למעקים ומסעדים מעקות למרפסות בשילוב זכוכית חייבים להיות עשויים מזכוכית רבודה, שהיא זכוכית רב שכבתית שבין שכבותיה יש חומר המונע התפזרות שברים ורסיסים. לעיתים, יש צורך להשתמש בזכוכית מחוסמת שהיא זכוכית ששיטת היצור שלה הופכת אותה לעמידה במיוחד.

ישנם שני סוגים נפוצים של התקנות למעקות זכוכית – עם או בלי מסגרת. בהתקנה עם מסגרת מציבים עמודי תמיכה מפלדת אל חלד בין משטחי הזכוכית השונים ואילו בהתקנה ללא מסגרת, משטחי הזכוכית מחוברים למסילה ברצפה או בבסיס המרפסת. לעיתים מוסיפים למשטחים גם מעקה עליון לתמיכה נוספת ואחיזה.

 

יתרונות של מעקה זכוכית למרפסת

אמנם בטיחות היא הדבר החשוב ביותר, אך מעקה מרפסת מזכוכית מספק הרבה מעבר לכך. הזכוכית משלבת מראה עכשווי ואלגנטי יחד עם ניצול מקסימלי של אור ומרחב. מעצבים רבים בוחרים להשתמש בו בבתים ובבניינים מודרניים ויוקרתיים על מנת להקנות למבנה מראה עכשווי.

בנוסף, הבחירה בזכוכית יוצרת תחושה של חלל גדול יותר כיוון שהיא לא חוסמת את שדה הראייה. הזכוכית השקופה מאפשרת לראות את הנוף שנשקף מהמרפסת בצורה מלאה, ללא חסימה או הפרעה, כך שנוצרת התחושה כאילו יושבים בחוץ, על אף שנמצאים בתוך גבולות הבית.

אלמנט חשוב נוסף, בעיקר כאשר חושבים להתקין מעקה זכוכית למרפסת שמש, הוא כניסת האור לתוך חלל המרפסת. במרפסת כזו נרצה להנות מכמה שיותר אור שמש ולכן הבחירה של מעקה למרפסת שמש העשוי מזכוכית, היא בחירה הגיונית ביותר.

לבסוף, מעקה זכוכית הוא קל להתקנה וחסכוני לעומת חומרים אחרים. משטחי הזכוכית הם קלים יחסית והם מגיעים מוכנים מראש כך שאין צורך לבנות אותם במיוחד באתר הבנייה. ההתקנה היא פשוטה ויכולה להתבצע על ידי מספר מצומצם של אנשי מקצוע מיומנים.

 

מרפסת זכוכית ובטיחות

יש אנשים שעדיין חוששים להתקין מעקה זכוכית בשל נושאים בטיחותיים. רובנו רואים בזכוכית חומר שנשבר בקלות ולכן הבחירה להשתמש בו כמעקה בטיחות נוגדת את האינטואיציה הטבעית. אך מעקות זכוכית תקניים מספקים תמיכה ויציבות כמו כל חומר אחר.

החוק מתייחס לנושא התקנת מעקה זכוכית במסגרת תקן 1142 למעקים ומסעדים וקובע כי מעקה זכוכית יתוכנן על-ידי אדריכל, מהנדס או הנדסאי המוסמכים לכך ועליו לעמוד בהגדרות בטיחות מחמירות ובעומסים גבוהים.

זכוכית רבודה וזכוכית מחוסמת הן זכוכיות חזקות ועמידות במיוחד ולכן התקן מאשר את השימוש בהן כמעקה מרפסת. גם במקרה הנדיר בו הזכוכית נשברת, היא בנויה בצורה כזו שהרסיסים נשארים כלואים בחומר ולא מתפזרים בחלל המרפסת.

כמובן שעל מנת לשמור על כל תנאי הבטיחות הנ"ל יש לעבוד עם חברה מקצועית שיודעת לספק פתרונות הנדסיים מתאימים וברמת איכות גבוהה. כמו כן, יש להקפיד שאת התכנון וההתקנה יבצעו רק בעלי מלאכה מיומנים ומנוסים.

אנחנו בחברת טיפטרוניק פתרונות הנדסה בע"מ, יודעים לספק פתרונות הנדסיים למרפסות זכוכית מכל הסוגים. עם ניסיון של שנים בתחום, אנשי המקצוע שלנו מכירים היטב את כל הגדרות הבטיחות בנושא ויודעים להתמודד עם כל סוגי ההתקנות.

כפי שתוכלו לראות בלחיצה על הקישור הזה, אנחנו מקפידים על שימוש במוצרים באיכות הגבוהה ביותר ומייבאים מעקות זכוכית מהחברות המובילות בתחום באירופה ובארצות הברית. אז אם אתם חושבים על מעקה זכוכית למרפסת שלכם – הגעתם למקום הנכון.

 

 

 

 

 

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן