טיפים להתקנת מעקה מדרגות, עובי מעקה ועוד

בניית בית או שיפוץ של בית קיים היא משימה לא פשוטה. קבלת ההחלטות לגבי הבנייה, מהנחת היסודות ועד התקנת החשמל, היא חוויה מאתגרת אך גם משמחת, במיוחד אם מדובר בבניית בית החלומות שלכם.

הבנייה עצמה היא עניין לאנשי המקצוע אבל ישנן החלטות, כמו למשל התקנת מעקה מדרגות, שקשורות, בין היתר, גם לטעם האישי של הדיירים. במאמר הבא תוכלו למצוא טיפים ודברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים מעקה מדרגות לבית.

 

איך לבחור מעקה מדרגות?

רוב האנשים לא משקיעים מחשבה רבה בבחירת מעקה המדרגות לבית שלהם וחבל שכך. בחירת מעקה המדרגות אמנם לא מסעירה כמו עיצוב חדרי השינה או קניית מכשירים חשמליים למטבח, אבל המעקה הוא חלק חשוב ומרכזי בכל בית, גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה בטיחותית.

לפני הבחירה במעקה מומלץ לקחת את זמן ולשקול מהם הדברים שיעזרו לכם לבחור את מעקה המדרגות המתאים ביותר לבית שלכם. הנה כמה דוגמאות לשיקולים שעשויים לעזור בבחירה:

  1. מהו הסגנון האישי שלכם: בין אם מדובר בבניית בית חדש או בשיפוץ של הבית הקיים, הסגנון האישי שלכם מכתיב את בחירת העיצוב הסופי. שאלו את עצמכם מהו סגנון העיצוב של הבית – מודרני? כפרי? סקנדינבי? – ונסו להתאים את סגנון מעקה המדרגות לסגנון זה.
  2. בטיחות מעל הכל: עיצוב זה חשוב אבל לא על חשבון בטיחות. מעקה מדרגות הוא קודם כל אמצעי בטיחותי למניעת נפילות ולכן הוא חייב לעמוד בתקנות ולהיות מותקן על ידי איש מקצוע.

לפני הבחירה, התייעצו עם הארכיטקט והקבלן לגבי תקנות הבטיחות של התקנת מעקה כדי לוודא שאתם עומדים בתקנות ומתקינים את המעקה בגובה ובאופן הנכון. במקרים מסוימים, יתכן שתצטרכו להתקין גם מאחז יד לאורך המדרגות.

  1. ההבדל נמצא בפרטים הקטנים: למרות שהוא משמש למניעת נפילות, מעקה המדרגות לא חייב להיות רק מבנה בטיחותי אלא יכול להכיל פרטים עיצוביים לשיפור מראה הבית. יש היום בשוק מגוון רחב של מעקות מעוצבים העשויים ממגוון חומרים שיוכלו להפוך את המעקה לאלמנט עיצובי מעניין ויפה. בקישור הזה תוכלו להתרשם מסוגים שונים של מעקות כמו למשל מעקה זכוכית למראה מינימליסטי, מעקה עץ למראה כפרי או מעקה ברזל עם פיתוחים למראה מעוצב.

 

טיפים להתקנת מעקה במדרגות

הטיפ הראשון והחשוב ביותר בנוגע להתקנת מעקה מדרגות הוא להכיר ולפעול על פי תקנות הבטיחות הקבועות בחוק. לפני בחירת מעקה התייעצו עם אדריכל, מהנדס או הנדסאי מוסמך לתכנון מעקה תקני וודאו שהקבלן או מפקח העבודה מפקחים על ההתקנה וצורת העיגון של המעקה.

התקנות קובעות, בין היתר, שכל גרם מדרגות חייב מעקה בטיחות למניעת נפילות והגובה של המעקה לאורך החלק המשופע חייב להיות לפחות 90 ס"מ מעל מדרך הרגל. בנוסף, יש תקנות נוספות הקשורות להגנה על ילדים שמשתמשים במעקה ועלולים להיתקע בין השלבים או לטפס עליו וליפול.

במידה ובחרתם להתקין מעקה זכוכית, החוק מציין שחובה להשתמש בזכוכית רבודה ובמקרים מסוימים גם בזכוכית מחוסמת. שלא כמו עובי מעקה ברזל, החוק קובע כי העובי של הזכוכית יקבע על ידי הגורם המתכנן בהתאם לעומסים המופעלים עליה, אך על פי רוב היא תהיה בעובי של לפחות 10 ס"מ.

הטיפ הבא קשור לעמידות החומר. כאמור, מעקות מיוצרים ממגוון חומרים רחב ותוכלו לבחור את החומר המתאים ביותר לסגנון האישי שלכם. יחד עם זאת, הקפידו לבחור מעקה שמיוצר מחומרים איכותיים שיהיו עמידים לאורך זמן ולא ידרשו עבודת תחזוקה רבה מדי לאורך השנים.

הטיפ האחרון והלא פחות חשוב, הוא לבחור אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים לביצוע העבודה. התוצאה הסופית היא תוצר של תכנון, בנייה והתקנה מקצועית והם אלו שיקבעו את מידת הבטיחות, העמידות והאסתטיקה של המעקה.

שביעות הרצון שלכם מהעבודה היא הדבר החשוב ביותר, ולכן כדאי לפנות לחברה בעלת ניסיון עשיר בהתקנה, ייצור ושיווק של מעקות שונים. חברת טיפטרוניק פתרונות הנדסה בע"מ מתמחה בכל מה שקשור להתקנת מעקה מדרגות בבית או בחוץ, בחללים פרטיים או ציבוריים.

חברת טיפטרוניק מקפידה על איכות ללא פשרות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ושירות אמין ומקצועי לכל לקוחותיה. אם אתם מתכננים להתקין מעקה מדרגות, לחצו כאן לבחירת המעקה המתאים ביותר עבורכם.

 

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן